Detox med vatten, citron och ingefära



Recept på två veckors detox med citronvatten

Vill man göra en detox för att rena kroppen, så kan man göra det enkelt med vatten och citron direkt på morgonen på tom mage ca 45 minuter innan frukost. 

Häll upp en tillbringare med vatten redan på kvällen och ställ bredvid sängkanten. Lägg gärna i några skivor ekologisk ingefära. Drick sedan en halv liter vatten med pressad ekologisk citron i, direkt då du vaknar. Gör så i en vecka. 

Under vecka två så ökar du mängden vatten till en hel liter. 

Denna kur renar och rensar kroppen rejält och är hur enkelt som helst! 

Glöm inte att skölja munnen med vatten utan citron i som avslutning för att slippa syraattack på tänderna med ilningar som följd. Ett annat bra tips för att skydda tänderna från citronens starka syra är att dricka med sugrör.

Vill du läsa mer om citron och ingefära och deras fantastiska egenskaper så har jag skrivit mer om det här










___________________________________________

Vill du boka mig som föreläsare? Mina specialområden är skadliga kemikalier i vår vardag, och jag har stor erfarenhet av att utbilda förskolepersonal i hur man skapar en giftminimerad miljö på förskolan. Jag riktar mig både till privata grupper och offentlig sektor. Jag ger även inspirationsföreläsningar inom hållbar livsstil samt kostens betydelse för hälsan. Vänligen kontakta mig på sarajohansson1976@gmail.com så utformar jag ett seminarium som passar för just er. Jag skickar offert.

Vill du fortsätta att få tips och idéer hur du kan leva mer hållbart, och minska på de skadliga kemikalierna i din vardag? Följ mig på Instagram för kontinuerlig inspiration. På Instagram heter jag saraseviga.

Gilla Saras Eviga på Facebook så missar du inte när det kommer upp nya inlägg här på bloggen.

CONVERSATION

2 kommentarer:

  1. Drick med sugrör, bättre för tänderna.

    SvaraRadera
  2. Absolut, Ewa. Det har jag också hört är bra. Jag ändrar i texten så att det kommer med. Det sparar tänderna som inte utsätts för syran från citronen på samma sätt. Tack för din feedback. Med vänliga hälsningar /Sara

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.